Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega. Saada lugu

Kas selga tasuks soojendada või millegagi määrida? Väga head on ujumine ja käimine, jooga ja Pilates.

Seljavalu põhjused alaseljas. Kuidas ennetada? Seljavalu alaseljas põhjuseks võib olla istuv töö või sundasend. Kas saab ennetada ja kas harjutused aitavad?

Pikaaegsest seljavalust on võimalik vabaneda!

Ma olen seljavalu alaseljas tõsisemalt tunda saanud ca 2 aastat järjest. Peamiseks põhjuseks oli just istuv töö ja eluviis. Uurisin, mida arstid ja spetsialistid on avalikult arvanud, kuidas mõjutab tundide kaupa sundasend meie tervist ja mis harjutused aitavad seljavalu leevendada või ennetada.

Istuv töö või eluviis on üks seljavalu põhjus Kui seda postitust loed, siis sa pole siia sattunud juhuslikult. Sa tahad ju midagi ette võtta oma seljaprobleemidega?

Kui nii, siis palun mine esimesel võimalusel oma perearsti juurde, kes vajadusel saadab sind neuroloogi vastuvõtule. Kui mitu tundi sa oma päevas istud? On seda 8 tundi Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega rohkem?

Treeningnõuanded

Spordibioloogia professor Kristjan Port ütleb oma 1-minuti videoloengus, et istumine on suur risk sinu tervisele ja see tapab sind aeglaselt. Kuidas istuv töö ja sundasend põhjustavad seljavalu alaseljas? Proffessor Port ütleb, et kui me istume, siis kasvab koormus alaselja lülisambale 2 korda.

Kui lülisamba koormus kasvab, siis need surutakse kokku ja nende ainevahetus on häiritud. Kui Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega ainevahetus on häiritud, siis sinu alaselg muutub jäigemaks, mistõttu on veelgi ebamugavam kõndida ja seista.

Mida rohkem istume, seda halvemaks muutub ainevahetus, sest lihased ei tööta ja me võtame ka kaalus juurde. Vaata ise 1-min pikkust videot. Kui sa arvad, et lähed peale 8-tunnist tööpäeva trenni ja vihud seal tund või kaks, siis sellest pole palju sinu seljale kasu. Pigem sa teed lülisambale veelgi rohkem kahju. Mis siis aitab? Istu vähem ja liiguta ennast teadlikult iga minuti järel. Alloleval pildil on 4 teadlase James A.

Lavine, Charles E. Matthews, Jay Dicharry ja Tal Amasay kokkuvõte istumisega seotud põhjustest ja tagajärgedest. Kliki pilt suuremaks ja lõpus on ka mõned soovituslikud harjutused, mida pauside Nandroloon liigeste ravis võiksid teha. Kliki pilt suuremaks ja uuri seda lähemalt Loe, siin on pildil esitatud igapäevase istumisega kaasnevad probleemid Ehk paneb see sind mõtlema ja loodan, et hakkad paremini mõistma, miks teha iga minuti tagant teadlikke harjutusi ja miks tuleks ka tööajal rohkem liikuda ning asendeid muuta.

Siseelundite kahjustused Südamehaigused Pika istumise ajal põletavad meie lihased vähem rasva ning veri voolab aeglasemalt. Seetõttu võivad rasvhapped ka kergemini ummistada südame verevoolu. Pikaajalist istumist seostatakse kõrge vererõhu ja kõrge kolesteroolitasemega, mistõttu on istuva eluviisiga inimestel ka suurem tõenäosus haigestuda kardiovaskulaarsetesse haigustesse kui näiteks liikuva eluviisiga inimestel. Üliaktiivne pankreas Pankreas ehk kõhunääre toodab insuliini, hormooni, mis kannab rakkudesse Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega.

Tegevuseta musklite rakud aga ei reageeri insuliinile eriti aktiivselt ning seega toodab kõhunääre seda üha enam ja enam, mis omakorda võib põhjustada hüpoglükeemiat, diabeeti ja teisi haigusi. Käärsoolevähk Uuringute järgi suurendab pidev istumine riski haigestuda käärsoole- rinna- või emakavähki.

Seos istumisega on veel küll ebaselge, kuid ühe teooria järgi põhjustab liigne insuliin rakkude kasvu. Teise teooria järgi aga stimuleerib regulaarne liikumine loomulike antioksüdantide kasvu, mis tapavad rakke kahjustavaid ja potentsiaalselt vähki tekitavaid vabasid radikaale.

Alaseljavaluga toimetulekuks hoia korras nii keha kui meel | Eesti Haigekassa

Probleemid ülakehas Ähmane aju Lihaste liigutamine pumpab ajust läbi verd ja hapnikku, mis omakorda vabastab mitmesuguseid ajutegevust ja meeleolu tõstvaid kemikaale. Pikemat aega paigal istudes aeglustub kogu kehategevus, kaasa arvatud ajufunktsioonid.

Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega

Pingul kael Kui enamik meie istumisest on seotud tööga, siis toimub see tavaliselt laua ääres, kael ette klaviatuuri poole kummargil, teinekord ka telefoni trükkimise ajal kõrva ääres hoides ja pead kallutades, sellega aga võivad kaasneda kaelalülide pinged ning ka jäädavad tasakaaluhäired.

Pinged õlgades ja seljas Selg ei ole ainus kehaosa, mis kössi vajub. Ette kallutamine pingutab ka õlgade ja selja muskleid, eriti just selja ülaosas asuvat kaela ja õlgu ühendavat trapetslihast. Seljaprobleemid Jäik selgroog Ringi liikudes paisuvad ja liiguvad selgroolülide vahel asuvad pehmed kõhrkettad nagu käsnad, mis imavad endasse värsket verd ja toitaineid. Pikemat aega istudes on aga kõhrkettad ebaühtlaselt kokku surutud. Toetavate sidemete ja kõõluste ümber kivistub kollageen.

Selgroolülide kahjustused Rohkem ühe koha peal istuvatel inimestel on suurenenud risk saada nimmelülide vaheliste ketaste song. Kõhuõõnest läbi jooksev lihas tõmbab pingutades ülemisi lülisamba nimmeosasid ettepoole.

Ülakeha raskus langeb sunnitud poosis istudes täielikult istmikuluul olevatele istmikuköprudele ega jaotu ühtlaselt selgroo kaarele.

Marek Morozov annab nõu: kuidas vabaneda seljavalust? - Spordiklubi Sparta

Lihaste mandumine Seistes, liikudes või kasvõi sirgelt istudes hoiavad keha püsti kõhulihased. Toolil küürutades aga ei leia need kasutust. Pinges seljalihased ja nõrgad kõhulihased on üks rühti rikkuv kooslus, mis võib suurendada selgroo loomulikku kõverust, tuues kaasa haiguse nimega lordoos ehk nõgusselgsus, mis on inimese lülisamba kõverdus kumerusega ettepoole.

Pingul puusad Paindlikud puusad aitavad hoida inimese tasakaalu. Kroonilised istujad pingutavad puusalihaseid aga sedavõrd harva, et need muutuvad lühikesteks ja tõmbuvad pingule, mis omakorda piirab puusade liikuvust. Uuringud on näidanud, et puusade vähenenud liikuvus on peamiseks põhjuseks, miks vanad inimesed kipuvad kukkuma.

Lõdvad tuharad Istudes ei pea inimese tuharad tegema mitte midagi ning need muutuvad lõdvaks. Pehmed tuharalihased aga kahjustavad püsti püsimise stabiilsust, võimet end üles tõugata ning kaob inimese jõuline kõnnak. Jalgade haigused Pikka aega istudes aeglustub vereringlus, mistõttu vedelikud kogunevad jalgadesse. Sellega kaasnevad probleemid on näiteks paistes pahkluud, veenilaiendid ning ohtlikud vereklombid ehk süvaveenide tromboosid.

Pehmed kondid Raskust kandvad tegevused nagu näiteks kõndimine ja jooksmine stimuleerivad alakeha luude paksemaks, tihedamaks ja tugevamaks kasvamist.

Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega

Teadlased seostavad hiljutist osteoporoosi juhtude tõusu vähese füüsilise tegevusega. Esimese katse käigus pidid nad 3 tundi järjest istuma, liigutamata seejuures üldse oma jalgu. Teadlased hindasid nende reiearteri talitlust, kasutades vererõhumõõtja mansetti ja ultrahelitehnoloogiat.

Füsioteraapia: venitus alaseljale

Taas mõõtsid teadlased nende reiearteri talitlust. TULEMUS: Leiti, et juba tund aega järjestikust istumist vähendas katsealuste reiearteri kokkutõmbumise ja laienemise määra 50 protsendi võrra. Ent viis minutit jalutamist iga tunni järel parandas verevarustust ja sellist kahjulikku mõju ei ilmnenud.

  1. Pilates ja seljavalu – kuidas järjepidev treening aitab valust vabaks saada - Roseni Pilates
  2. PM Tervis Seljavalu puhul ei tohiks treeningut vältida.
  3. Hiljaaegu valmis täiskasvanute mittespetsiifilise alaseljavalu ravijuhend ja patsiendijuhend, mis aitab tervishoiusüsteemis tegeleda alaseljavaludes inimesega ühetaoliselt ning vastavalt kaasaegsetele soovitustele.
  4. Seljavalu põhjused alaseljas.
  5. EST Pilates ja seljavalu — kuidas järjepidev treening aitab valust vabaks saada Seljavalu vaevab väga paljusid inimesi.
  6. Kuidas seljavaludest lahti saada?
  7. Radikuliit! Kuidas seljavaludest lahti saada? | klipmarine.ee

Allikas: U. National Library Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega Medicine Mis võivad veel olla seljavalu põhjused? Miks alaselg valutab? Seljavalu põhjused võivad saada alguse kas sinu elustiilist, lapsepõlvest, töölt ehk sundasendistkodust, trennist või isegi valest või tahtmatust liigutusest.

Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega

Nõrgad lihased ja ülekaal Mayo Foundation for Medical Education and Reseach uuringute kohaselt langeb halva lihastoonuse ja ülekaalu korral lülisambale liigne koormus, sest ta peab keha õiges asendis hoidma ja ajapikku tekivadki lülisambas püsivad muutused, mis tekitavad valu.

Selgroolülide ning lülidevaheliste liigeste kulumine Neuroloog doktor Katrin Põld ütleb, et seljavalu põhjusteks võib olla varasem trauma või lihaspinged ja selgroolülide ning lülidevaheliste liigeste kulumisest tingitud valu.

Nende raviga saab edukalt hakkama perearst. Närvijuurte pitsumine ehk radikulopaatia ehk varasem nimetus radikuliit Doktor Põld ütleb, et peamiseks radikulopaatia põhjuseks on väljasopistunud disk.

Pilates ja seljavalu – kuidas järjepidev treening aitab valust vabaks saada

See omakorda võib põhjustada valu ja tundehäireid, mis võib seljast Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega jalga kiirguda. Raskel juhul võib radikulopaatia avalduda jäseme nõrkusena Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega põie-ja soolefunktsiooni kontrolli häirena. Nende tundemärkide järsul tekkel on kõige õigem pöörduda erakorralise meditsiini osakonda. Ida-Tallinna Keskhaigla doktor Taavi Toomela selgitab haigla veebilehel hästi puust ja punaselt erinevatest seljavalu probleemidest ja ravimeetoditest, millest siin toon välja just väljasopistunud diski ehk lülivaheketta väljasopistumise videoselgituse.

Ehk siis põhjuseid seljavaludeks võib olla veel mitmeid teisigi nagu näiteks lihasspasm, osteoartroos, osteoporoos ehk luuhõrenemine, seljatrauma või ka neerukivitõbi. Kuid nagu doktor Toomela oma õppevideodes on korduvalt maininud, saab suurem osa inimestest oma seljavalusid ise ennetada ja leevendada, tehes piisavalt üldfüüsilist ja treenides oma lihaseid.

Kuidas siis teha ennetustööd?

Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega

Millised seljavalu harjutused võiks tuua leevendust? Ei pea tegema pidevalt hajutusi. On igati sobilik, kui vahepeal lihtsalt tõstad oma tagumise otsa maast lahti ja kõnnid. Kui sul aga on pinged või valud, siis toon mõned viited, mida võid enda vastutusel proovida. Harjutusi tuleks teha iga päev ja regulaarselt.

Vaata videot ja proovi enda vastutusel järgi teha ehk aitab Erik selgitab ja näitab sulle veenvalt, kuidas tuvastada probleemi ja mida selle vastu ise teha saad. Järgmised harjutused alaseljale vajavad samuti igapäevast tegemist, kuid need teevad sinu selga tugevamaks ja elastsemaks.

Pikaaegsest seljavalust on võimalik vabaneda! - Reakt Füsioteraapia

Video on vene keeles, aga sa saad kindlasti aru, mis harjutusi tuleb sul teha Igat harjutust tuleb teha 8 korda ja vähemalt 1 kord päevas.

Kas tead, mis müüdid seljavalu kohta liiguvad? Lääne-Tallinna Keskhaigla närvikliiniku juhataja ja neuroloog Katrin Gross-Paju intervjuu Äripäeva raadiole kokkuvõte seoses seljavaluga levinud müütides on järgmised.

Kuula raadiot või loe selle alt lühikest kokkuvõtet Äripäeva raadio · Kindlasti on mõistlik kehakaal normis hoida, kuna ülekaal on teatud seljavalude riskifaktor. Seljavalu põhjustab selgroog ehk lülisammas Alati nii ei ole — väga levinud on selgitus, et selgroo lülid hakkavad avaldama survet närvijuurtele.

Siis öeldaksegi, et mul on seljaradikuliit. Paradoksaalsel kombel pole aga suur osa seljavaludest seotud mitte selgrooga vaid hoopis lihaspingetega — ülemäärasest lihaspingest tekibki valu. Kas seljavalu on võimalik ennetada? Kroonilist seljavalu ei saa ennetada. Samas jääb sellest intervjuust ja üldiselt tervikuna artikli autorile arusaam, et lihaspingest tekkivat valu on võimalik ennetada järjepidevate harjutustega ja massaažiga.

Kuidas vabaneda seljavalu alaselja ja liigestega

Sel juhul on põhiliselt probleemiks mitte seljavalu, vaid jalga, allapoole põlve kiirguv valu. Operatsiooni näidustuseks on see, et valu on ülitugev ja kestnud nädalaid.